OBS! Den version af Internet Explorer, du benytter, er forældet. Vi anbefaler, du gør brug af en nyere browser, så du får den fulde oplevelse, når du besøger Rybners.dk

• Teknisk skole

• Grundforløb +

Grundforløb + er for dig, som har brug for en afklaring eller et kompetenceløft, før du går i gang med din erhvervsuddannelse.

Vil du gerne i gang med en erhvervsuddannelse?

Måske har du brug for at genopfriske skolefag eller styrke dine kompetencer generelt, før du er klar til at starte på erhvervsuddannelsen.

Det kan også være, du har brug for at afklare, hvilken erhvervsuddannelse du skal vælge.

Er det mere end 2 år siden, du gik ud af 9. eller 10. klasse, kan Grundforløb + måske være noget for dig.

Grundforløb + varer 10 uger

Når du har afsluttet forløbet på 10 uger, har du mulighed for at starte direkte på det efterfølgende Grundforløb 2.

Hvad interesserer dig? Vælg mellem tre linjer

På Grundforløb + kan du vælge en af disse tre linjer:

Håndværkerlinjen

På håndværkerlinjen arbejder du med projekter inden for følgende uddannelser:

Mekanik, transport og logistik: Opbygning af motorstand til APV-motor

Personvognsmekanikerfaget vil være det gennemgående fagområde, men du vil også blive præsenteret for faglige elementer fra lager- og teminaluddannelsen.

Metal og energi: Produktion af Partygrill

Smedefaget vil være det gennemgående fagområde, men du vil også blive præsenteret for faglige elementer fra skibsmontøruddannelsen og industriteknikeruddannelsen.

Byggeri: Opbygning af ”EURO-palle hus”

Tømrer, bygningsmaler, murer og VVS- og energiuddannelsen vil være de gennemgående fagområder.

Mad & café-linjen

På Mad & café-linjen arbejder du med projekter inden for følgende uddannelser:

Bager, konditor og ernæringsassistent: Brunch

Opbygning og gennemførsel af brunch med besøgende gæster. De gennemgående fagområder vil være bager og konditor samt ernæringsassistent.

Gastronom, tjener og handel/detail: Caféåbning

Etablering af cafékoncept med navn, virksomhedsplan, menukort – samt en caféåbning for interne gæster. De gennemgående fagområder er gastronom og tjener samt handel og detail.

Businesslinjen

På denne fagretning vil du arbejde med følgende projekt:

Webshop - Opstart, etablering, markedsføring og drift af en webshop

På businessforløbet arbejder du projektorienteret med opstart og etablering af en webshop. For at skabe en succesfuld webshop skal du både tænke kreativt og innovativt.

Du kommer til at arbejde med processen helt fra opstartsfasen til den færdige webshop er klar til at blive lanceret – du skal bl.a. idéudvikle, udføre markedsundersøgelser, regne budgetter, arbejde med online markedsføring og meget mere.

Fakta om Grundforløb +:

Varighed: